Klummen

Felix – den flyvende reklamekampagne

Posted on

“Red Bull gi’r vinger” eller i hvert fald mod nok til at forsøge at flyve.

Felix Baumgartner slagtede “Forbrydelsen” i søndags, da han i 39 kilometers højde tog springet og brød lydmuren. Mega sejt og mega anus-sammentrækkende! Og var det ikke for en modbydelig drik dopet med koffein, så var det aldrig sket.

Når staten betaler…

Hvis flere privatejede selskaber kastede penge efter videnskab og udvikling, så kan det være, at det rent faktisk vil lykkes at få gennemført en plan eller to.

Se nu for eksempel, da DSB valgte at købe nye tog til deres statsbaner – de såkaldte IC4-tog. Det skulle fuldende DSB’s realisering af “gode tog til alle” – en dieseldrevet drøm på skinner. Men i stedet opstod ulykke på ulykke og her 12 år efter og mange milliarder fattigere, kan skidtet stadig ikke bremse!

Eller dengang Nasa sendte en rumsonde til Mars, men havde udregnet landingsafstanden i mil i stedet for i meter… Det var et rumfyrværkeri værd flere milliarder dollars, og så var det ikke engang synligt fra Jorden.

Red bull gav Felix vinger

Men helt ærligt, skal vi ikke have gang i nogle flere samarbejdsaftaler videnskabsfolk og firmaer imellem?

Langelænder pølser (Kend den på knækket) kunne i den forbindelse godt smide en skilling efter forskning i kiropraktik.

Boller fra Koberg (Hva’ ska’ jeg sige?) kunne sponsorere de døvstumme.

Og Gevalia (Hvad byder du uventede gæster?) kunne finansiere forskning i klamydia…

Just a thought.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers

%d bloggers like this: